Badania znajomości marki

Badanie znajomości marki ma na celu ocenę poziomu rozpoznawalności marki, która jest zdolnością potencjalnego nabywcy do przypomnienia sobie lub rozpoznania, że dana marka należy do konkretnej kategorii produktów. Zdolność identyfikacji marki w różnych warunkach spowodowana obecnością i śladami marki w umyśle klienta to siła, która jest nierozerwalnie powiązana ze świadomością marki.

Świadomość marki jest efektem:

  • działań komunikacyjnych mających na celu zwiększenie liczby kontaktów nabywców z reklamą marki;
  • doświadczeń nabywców korzystających z marki, które zależą od liczby kontaktów nabywców z marką podczas używania produktów.

Badania znajomości marki mogą być przeprowadzane zarówno dla produktów i usług, jak i dla Jednostek Samorządów Terytorialnych jako badanie znajomości marki w rozumieniu np. miasta, specjalnych szlaków turystycznych itd.

Grupa BST oferuje Państwu wsparcie w szerokim aspekcie badania znajomości marki wśród Państwa klientów.

Dobra znajomość marki wywołuje szereg pożądanych efektów:

  • ogranicza dostęp innych marek do pola wielu alternatyw, wśród których wybiera konsument;
  • klienci w ramach zbioru marek, które rozważają, sięgają po marki znane im lepiej, zwłaszcza w przypadkach, gdy nie zauważają oni specjalnych różnic między ofertami konkurencyjnymi;
  • dobra znajomość marki to podstawa atrakcyjnego i wyrazistego wizerunku marki;
  • znajomość marki wraz z wysokim poziomem satysfakcji klienta często odzwierciedla się w jego lojalności i przywiązaniu do marki.

Nie znalazłeś tutaj tego czego szukasz?
Badania możemy dostosować indywidualnie do Twoich potrzeb!

Już wiesz jakie badania potrzebujesz?
Wypełnij formularz →